Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach Google to długofalowa metoda promocji firmy w Internecie. Często pozycję buduje się latami, dlatego odpowiedni dobór strategii pozycjonowania potrafi być kluczowy w późniejszych wynikach skuteczności. Istnieje bardzo dużo czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które mają znaczenie w pozycjonowaniu strony. Podczas budowy samej strategii skupiamy się na szczegółach i od początku projektujemy działania tak, aby przyniosły firmie jak największe korzyści.
Elementami podstawowymi podczas tworzenia strategi SEO są m.in.
- Poznanie biznesu klienta
- Wyszukiwanie słów kluczowych, które są wpisywane w celu odszukania oferty. (Keywords research)
- Pogrupowanie oraz analiza poszczególnych słów — nadanie im znaczeń (Zapytanie ogólne, produktowe itp.)
- Stworzenie architektury serwisu docelowego — pod wcześniej ustalone słowa kluczowe.
- Rozbudowa istniejących treści na stronie
- Rekomendacja systemu linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego
- Ustalenie stałego monitoringu pozycji oraz optymalizacja w trakcie działania strategii
Elementy strategii SEO odzwierciedlają finalny cel strony. Podczas pozycjonowania strony Internetowej rozdzielmy to na 2 główne cele strategiczne.
Poznaj 2 cele strategiczne pozycjonowania

Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie na frazy lokalne, często skupiające się na danej miejscowości bądź rejonie, w której prowadzone są usługi.
np. Fryzjer Mokotów

Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie najczęściej wykorzystywane w e-commerce oraz rozbudowanych stronach Internetowych, dla których klient może wejść poprzez ogólne frazy wyszukiwania
np. Czarne trampki / hodowla ślimaków
Czy warto tworzyć strategię SEO?
Tworzenie strategii bez wątpienia jest kluczowym elementem osiągania celów. Przecież ciężko jest zdobyć szczyt, bez wcześniej zaplanowanej trasy i ogólnego przygotowania. Pozycjonowanie SEO nie odbiega w żadnym stopniu od tych nieugiętych zasad świata. Strategię treści oraz SEO powinno tworzyć się jeszcze przed projektowaniem strony, aczkolwiek spokojnie — można z sukcesem wdrożyć strategię do istniejącego projektu.
Kiedy widoczne są pierwsze wyniki SEO?
Dobrze zaplanowana i wdrożona strategia pozycjonowania to pewny wynik, obecnie większość serwisów konkurencyjnych tworzy swoje treści na chybił trafił. Dobrze skoncentrowane działania w przeciągu 3-miesięcy wskażą pierwsze wzrosty w liczbie odwiedzających stronę oraz średniej pozycji pozycjonowanych fraz kluczowych.
Jak wygląda umowa?
Umowa skonstruowana jest najczęściej na czas prowadzenia strategii SEO. Zależnie od wielkości projektu może trwać od 1 do 3 lat. Nie prowadzimy okresu wypowiedzenia, umowę możesz zerwać w dowolnym momencie, aczkolwiek nie wcześniej niż po 3-miesiącu współpracy. Spowodowane jest to faktem, że przygotowanie indywidualnej strategii jest czasochłonne i zbyt wczesna rezygnacja jest dla nas nieopłacalna.
Dowiedź się więcej
Algorytm Google
Algorytm Google to mechanizm odpowiadający za wyświetlanie stron Internetowych podczas wyszukiwania w Google. Sposób działania algorytmu jest tajny, znamy tylko kryteria, jakie bierze pod uwagę podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. Innymi słowy, algorytm Google dobiera pasujące strony Internetowe pod wpisane słowa kluczowe w wyszukiwarce, tak aby użytkownik końcowy otrzymał wyniki stron powiązane z jego wyszukiwaniem. Algorytm ulega ciągłym aktualizacjom.
Ostatnie aktualizacje algorytmu:
- 25 sierpnia 2022 – August 2022 Helpful Content Update
- 25 maja 2022 – May 2022 Core Update
- 22 luty 2022 – Aktualizacja Google Page Experience
- 1 grudnia 2021 – Google Product Reviews Update
Link building
Link building jest jednym z elementów pozycjonowania strony Internetowej. Jego zadaniem jest pozyskiwanie dobrej jakości linków z innych witryn Internetowych. Linki do swojej strony Internetowej najczęściej można pozyskać z katalogów firm, blogów, mediów społecznościowych, artykułów sponsorowanych czy różnych forów Internetowych. Google w roku 2013 wprowadził zmiany do swojego algorytmu wyszukiwania, które spowodowały, że obecnie liczą się tylko linki o dobrej jakości. Warto zainwestować w jakość, a nie ilość linków prowadzących do Twojej strony Internetowej.
Narzędzia SEO
Obecnie współpracujemy z kilkoma dostawcami narzędzi SEO:
Używamy i polecamy również darmowe rozwiązania:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Google Keyword Planner
- Google trends
- AnswerThePublic
- Keywordtool.io
- Screaming Frog
Cennik
Pozycjonowanie lokalne
Pakiet startowy
od 350 zł / msc
*Możesz zamówić dodatkową rozbudowę treści poza pakietem
*Wszystkie ceny podane są w netto.
Pozycjonowanie szerokie
Pakiet rozszerzony
od 1 200 zł /msc
*Wszystkie ceny podane są w netto.