Strona główna » Blog » Dlaczego warto pozycjonować stronę Internetową

Dlaczego warto pozycjonować stronę Internetową

utworzone przez | maj 19, 2022 | Pozycjonowanie SEO

Co to jest pozycjonowanie stron Internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – To seria działań na stronie i nie tylko, których celem jest osiągnięcie najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek (np. Google). Pozycjonowanie jest również powszechnie określane jako optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek lub SEO.

Wyróżniamy dwie główne ścieżki optymalizacyjne:

  • On-site (działania prowadzone na stronie Internetowej)
    • Wszystkie środki techniczne, które podejmujemy bezpośrednio na stronie internetowej. Działania na stronie obejmują wszelkie zmiany, które nie są widoczne dla zwykłych użytkowników Internetu (tj. Optymalizacja kodu źródłowego serwisu), a także działania mające na celu zmianę wyglądu serwisu, w szczególności optymalizację zawartości serwisu.
  • Off-site (działania prowadzone poza stroną Internetową)
    • Zwiększanie popularności serwisu w Internecie. Wysoka popularność powinna wpłynąć na wzrost liczby wysokiej jakości linków prowadzących do docelowej domeny, co jest głównym celem pracy poza stroną. Wartość linków przychodzących jest bardzo ważna dla pozycjonowania strony internetowej w Google.

Każdy materiał, który robot Google może odczytać i zindeksować, może konkurować o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W tym wymagającym wyścigu mogą wziąć udział strony firmowe, sklepy internetowe, a także blogi i serwisy o różnym charakterze. W zależności od tego, czy chcemy się promować i być widocznym dla użytkowników w regionie czy całym kraju (a nawet globalnie). Pozycjonowanie dzielimy na pozycjonowanie lokalne i globalne. Targetowanie lokalne to nic innego jak działanie prowadzące do wyższych pozycji naszej strony, głównie dla zapytań w naszym mieście lub regionie(więcej o pozycjonowanie lokalnym dowiesz się z tego artykułu). Natomiast pozycjonowanie globalne to strategia, która pozycjonuje stronę na cały kraj i świat niezależnie od miejsca z którego padło zapytanie.

Dlaczego warto pozycjonować stronę Internetową

Nadeszły czasy cyfryzacji, można powiedzieć, że jest to nowa era jeżeli chodzi o dostępność do informacji. Wyszukiwarka Google przyjmuję zatrważającą liczbę zapytań w ciągu roku (w 2016 było to ponad 2 biliony zapytań – Według obliczeń searchengineland.com. Tendencja jest zwyżkowa, można przypuszczać, że w roku 2021 wysoka pozycja w Google może stać się wyznacznikiem być albo nie być dla firm na rynku.

Potencjał jest bardzo duży, niestety trzeba pamiętać, że również konkurencja jest coraz większa – a im większa konkurencja, trudniej jest się przebić do top10-3 wyszukiwania.

Dobrze widzisz… Jeżeli sprzedajesz na rynku buty sportowe, do przebicia się ze swoją ofertą w tej frazie kluczowej masz jedynie 18 milionów 700 tysięcy innych wyników wyszukiwania.

Korzyści z pozycjonowania strony w Google

Stała i nieograniczona widoczność w Internecie  –  Prawie każdy korzysta obecnie z Internetu. Niezależnie od wieku. Używamy komputerów, laptopów, tabletów, smartfonów do przeglądania stron internetowych. Jednak zanim znajdziemy interesującą nas stronę bądź ofertę, najprawdopodobniej wyszukamy ją w Google. Jeżeli więc zadbasz o prawidłową widoczność swojej strony – będzie ona pojawiać się w momencie, gdy będzie użytkownikowi potrzebna.

Odpowiedź na potrzeby użytkowników – Korzystając z wyszukiwarek, internauci określają, czego szukają. Nigdy na odwrót. Dlatego Jeżeli odpowiednio wypozycjonujesz swoją stronę na frazy branżowe, nie powinieneś narzekać na brak zleceń. Jeżeli np. jesteś hydraulikiem który swoje usługi oferuje na terenie Poznania, wyświetlanie się na frazy pokroju „hydraulik Poznań” powinno być istotne dla Twojego biznesu.

Długofalowe efekty – Pozycjonowanie fraz kluczowych potrafi być żmudne i bardzo czasochłonne. Warto jednak być w tej kwestii cierpliwym. Przeważnie wypozycjonowane frazy kluczowe utrzymują się długofalowo i zwracają się z dużą nawiązką.

Na czym polega pozycjonowanie strony Internetowej?

Strategia pozycjonowania strony w Google uzależniona jest od aspektów technicznych strony i założonych celów. Strategicznie najczęściej zwraca się uwagę na:

  • Optymalizacje strony – Dostosowania serwisu do mechanizmu wyszukiwania i preferencji internautów (User Exprience)
    • Optymalizacja strony dzieli się na dwa elementy: 1. Optymalizacje kodu strony oraz 2. optymalizacje treści strony.
  • Content marketing – Tworzenie unikalnych treści na stronę z zachowaniem wszystkich zasad SEO copywrite’ngu. Tylko dobrej jakości teksty mają szansę dobrze wypozycjonować się w wyszukiwarce.
  • Link Building – Tworzenie zaplecza linkowego o wysokiej jakości poprzez umieszczanie na popularnych zewnętrznych serwisach linków do strony.

Audyt (analiza strony Internetowej)

Analiza strony Internetowej to jeden z najważniejszych punktów planowania strategii pozycjonowania. Dzięki takiemu audytowi, można określić co obecnie na stronie jest zrobione źle i jakie posiada braki, oraz odznaczyć działania które mają obecnie dobry wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Przykładowe czynniki brane pod uwagę podczas analizy strony:

  • Użyte meta tagi,
  • Linkowanie wewnętrzne w serwisie,
  • struktura kodu HTML,
  • nagłówki i treści,
  • struktura strony i jej nawigacja,
  • Wyszukiwanie duplikatów / błędów treści
  • Weryfikacja robots.txt
  • linki wychodzące i przychodzące.

Pozycjonowanie stron Internetowych to istny proces, składający się z szeregu przedstawionych powyżej działań. Osiągniecie wysokich pozycji wymaga czasu i dużego zaangażowania. Najważniejsze w tych działaniach jest trafne i systematyczne działanie.

Najnowsze komentarze